Βουδαπέστη Μέρος 1ο:Πως να πάτε Wizz Air, διαμονή

Βουδαπέστη....
Είναι η πρωτεύουσα της Ουγγαρίας και αποτελείται απο δύο "πόλεις" την Βούδα και την Πέστη, τις οποίες χωρίζει ο δούναβης. Η έδρα της είναι η Πέστη.
Η Βουδαπέτη αποτελεί τοπ προορισμό και συναγωνίζεται άνετα την Πράγα και την Βιέννη. {μεταξύ μας, ψηφίζω πράγα!}

Η επίσκεψη της, ήταν στα σχέδια μας για να ολοκληρώσουμε το road trip μεταξύ τσεχίας-αυστρίας-ουγγαρίας-σλοβακίας.  Μπορεί στην ουγγαρία να μη μπορέσαμε να επισκεφτούμε κάποια χωριά ή άλλες πόλεις, όπως στις άλλες χώρες, αλλά ειλικρινά δε μας ένοιαξε και πολύ....
Η οργάνωση του ταξιδιού έγινε κυριολεκτικά σε μια νύχτα, στην ομορφότερη περίοδο, αυτή των εορτών! Οπότε είδαμε την Βουδαπέστη, πιο μαγική απ την συνηθισμένη.

*μπορείτε να κλείσετε και με ταξιδιωτικά γραφεία αλλά εμείς πάντα πηγαίνουμε μόνοι μας. Συμφέρει και μας βολεύει. πχ 90 ευρώ/άτομο μας βγήκε με εισιτήρια και ξενοδοχείο για 3 βραδιές. Το φτηνότερο που βρήκαμε με ταξιδιωτικό ήταν 150 χωρίς ξενάγηση. Τα 60 ευρώ διαφορά, ισορρόπησαν τα εισιτήρια κοζανη-θεσσ/νικη αλλά και το μοίρασμα μιας βαλίτσας 23κ εκτός της χειραποσκευής. Και τα ρέστα τα φάγαμε στο gluhwein {υπάρχει το ρίσκο του ξενοδοχείου, αλλά τέτοια έρευνα που κάνω θα την ζήλευε και το fbi!}

Για να πάτε στη Βουδαπέστη, εκτός απο λεωφορείο που αναχωρεί απο Θεσσαλονίκη -νομίζω και Αθήνα-  θα βρείτε και αεροπορικά εισιτήρια σε χαμηλές τιμές! Η συνηθέστερη αεροπορική εταιρία είναι η Wizz Air με 51 ευρώ πήγαινε - έλα και χειραποσκευή {ΠΡΟΣΟΧΗ η χειραποσκευή της wizz είναι μικρότερη απ τις κανονικές}. Οι πτήσεις είναι κάθε Παρασκευή και Δευτέρα, οπότε άνετα έχετε 4 μέρες να γυρίσετε την πόλη.

Για τη διαμονή σε ξενοδοχείο, επιλέξτε αυτά που θα σας βολέψουν με τις συγκοινωνίες.
το "κέντρο" της βουδαπέστης. να επιλέξετε ξενοδοχεία στον κύκλο, θα σας βολέψει η συγκοινωνία και το περπάτημα
Απο το αεροδρόμιο υπάρχει ένα λεωφορείο, το 200Ε, το οποίο σας πηγαίνει κατευθείαν στο Μετρό. Απο εκεί η μπλέ γραμμή M3 σας πηγαίνει κατευθείαν στο κέντρο {στάση Deak Ferenc Tere} ή σε όποια άλλη στάση σας βολεύει. Τα λεωφορεία είναι αρκετά συχνά, όχι σαν τη Θεσσαλονίκη το Νο78 που περνά κάθε μισή ώρα και χάνουμε το κτελ!

*Πριν αναχωρήσετε για την Βουδαπέστη καλό είναι να κάνετε ένα μικροποσό συνάλλαγμα εδώ Ελλάδα. Έτσι θα έχετε κάποια λεφτά για να βγάλετε τα εισιτήρια ή για κάποια πρώτα έξοδα. Συνάλλαγμα έχει και στο αεροδρόμιο, αλλά δε συμφέρει γιατί έχει μεγάλη προμήθεια. Όμως για ένα ποσό για αρχή είναι οκ. Επίσης αναλήψεις απο ΑΤΜ με την κάρτα σας. ΠΡΟΣΟΧΗ υπάρχουν παντού τουριστικά ΑΤΜ με τη μορφή EUR - HUF μπλε χρώματος τα οποία έχουν μεγάλη κράτηση απ την κάρτα. πχ ανάληψη σε κανονικό ατμ τράπεζας με την κάρτα της Εθνικής, η κράτηση να είναι 1,20 με 1,50. Στα τουριστικά μπορεί να φτάσει και τα 4 ευρώ. Επίσης η κάρτα της Πειραιώς έχει μεγάλη προμήθεια και αυτήν.

Οι αποστάσεις είναι σχετικά μικρές! μη σας τρομάζει ο χάρτης! {πάρτε έναν με το που φτάσετε αεροδρόμιο!} Παρόλο το χάος απ την κίνηση, τον κόσμο και τα μεγάλα κτήρια είναι αρκετά εύκολο να προσανατολιστήτε!
Θυμάσαι που σου είπα δε θα ξαναμπώ σε αεροπλάνο;;;
Τώρα γελάνε και τα τσιμέντα!.... ε τι να κανα, να μη πήγαινα; να πήγαιναν χωρίς εμένα;;..

Η πτήση αυτή τη φορά ήταν διαφορετική σε σχέση με την πρώτη για Brno! Καλύτερο αεροπλάνο, πιο μεγάλο, πιο άνετο. ΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ: επιτρέπετε μόνο ΜΙΑ χειραποσκευή, όχι εμ το τσαντικό εμ η χειραποσκευή. Επίσης το μέγεθος της χειραποσκευής είναι μικρότερο απ το κανονικό, των άλλων αεροπορικών!(42 εκατοστά μήκος μαζί με ρόδες)μιας και τοποθετούνται κάτω απο το μπροστινό κάθισμα. Μπορείτε να δείτε αναλυτικά στο site της WizzAir για τις αποσκευές. Αφού κάναμε ολόκληρο συμβούλιο για το θέμα αυτό, μιας και δεν είχαμε μικρότερη χειραποσκευή και απ ότι διαβάζαμε σε ξένα φόρουμ γίνεται έλεγχος στα αεροδρόμια και απλά πληρώνεις έξτρα αν υπερβείς το μέγεθος...σοκ σοκ σοκ!!
Τελικά, μετά απο μεταμεσονύχτιες έρευνες καταλήξαμε στο να πάρουμε ΜΙΑ μόνο βαλίτσα μέχρι 23 κιλά που θα την μοιραζόμασταν στα έξοδα και στον χώρο, και την χειραποσκευή του ο καθένας ξεχωριστά!
Τελικά μια μεγάλη σχολική τσάντα, ένας σάκος γυμναστηρίου -όχι τεράστιος- και μια τσάντα μεγάλη όχι μόνο χωράνε σα χειραποσκευή αλλά είχες και περιθώριο για 45-46 εκατοστά φάρδος!

Κανένας έλεγχος δεν έγινε στις χειραποσκευές μας, πάντως!

Με την χειραποσκευή και το online checkin γλυτώνεις την ουρά. Επίσης στο Μακεδονία περνώντας τον έλεγχο για τις αναχωρήσεις, βάλαμε τα μπουφάν κασκόλ τσάντες στα καλαθάκια και περάσαμε το μηχάνημα καμαρωτά! Πήγαμε στην πύλη μας, ξανά σε ουρά για έλεγχο επιβίβασης και μετά με το λεωφορειάκι στο αεροπλάνο.
Στο αεροδρόμιο της Βουδαπέστης, στην επιστροφή, νιώσαμε να μας συμπεριφέρονται σαν τριτοκοσμικούς! Βγάλαμε ζώνες, παπούτσια, ρολόγια, κολιέ.. περνάς απ το μηχάνημα και αν κάνει μπιπ σε βάζουν σε ένα άλλο με τα χέρια ανοιχτά και σε σκανάρει απο πάνω μέχρι κάτω.  Ουρές ατελείωτες.... Υπέροχο αεροδρόμιο - να το βλέπετε εκεί στο μακεδονία- και φυσικά με αρκετές καρεκλίτσες! Αυτόματα μηχανήματα με σκανάρισμα το εισιτήριο για επιβίβαση-bye bye καθυστέρηση στην ουρά- και ακολουθώντας το πλήθος για τον διάδρομο επιβίβασης ήρθε το πρώτο σοκ!!! βγαίνεις έξω απ το αεροδρόμιο σε λυόμενα, για άλλον έλεγχο πάλι.... αυτό που σχολιάστηκε απο αρκετούς -έλληνες και μη- και η αλήθεια είναι οτι μου το θύμισε και εμένα, ήταν οτι μοιάζαμε σαν τους μετανάστες που έφταναν αμερική, εκείνα τα χρόνια,και περίμεναν τον έλεγχο. Αφού μας έλεγξαν και περάσαμε στο διάδρομο περιμέναμε να ανοίξει η πόρτα να πάμε αεροπλάνο. 2ο σοκ: πήγαμε ποδαράτοι! ω ναι! στην ελλάδα έρχεται το λεωφορειάκι και για 100 μέτρα απόσταση ενώ στη βουδαπέστη περπατήσαμε στο ψοφόκρυο και την ομίχλη σχεδόν 1 χιλιόμετρο να ανέβουμε στο αεροπλάνο! 3ο σοκ -δικό μου- η μπροστά πόρτα είχε σκάλες με φυσούνα που όσο να ναι έκοβε το κρύο. Εμείς στην πίσω πόρτα, απλές σκάλες μας έφαγε το αγιάζι! Συν οτι στην επιστροφή κόλλησε η πίσω πόρτα δεν άνοιγε και αναγκαστικά μετά απο 10λεπτή σύγχυση μέσα στο αεροπλάνο, βγήκαμε όλοι απο μπροστά!

στο πήγαινε πετάξαμε με το ροζ αεροπλάνο. στο έλα με το αεροπλανο των ολυμπιακων αγώνων 2024. λίγο πιο μικρό στα καθίσματα και χώρο να απλωθείς. σύγκριση γτ ειχαμε τις ιδιες θέσεις!
Όσο αφορά την πόλη, η αλήθεια είναι απογοητεύτηκα! Σε σύγκριση με Πράγα,Μπρνο,Μπρατισλάβα, η Βουδαπέστη είναι αρκετά βρώμικη πόλη. Παντού σκουπίδια, μυρωδιά απο ούρα, άστεγοι σε κάθε γωνιά και επίσης θέλει προσοχή γιατί κλέβουν πολύ. Μια κοπέλα στο μετρό απ το αεροδρόμιο, Ελληνίδα που δουλεύει εδω, μας είπε να προσέχουμε τις τσάντες, τσέπες, πορτοφόλια και μακρυά απο σκοτεινά δρομάκια.

Ακόμα και το μετρό της είναι σαν ταινία τρόμου! τριτοκοσμικό! Βασικά την μπλε γραμμή πήραμε μόνο...Παλιά βαγόνια, χωρίς πολλές θέσεις, μόνο με πλαϊνά καναπεδάκια. Βρωμιά....πάρτε πολλά αντισηπτικά μαντηλάκια θα τα χρειαστείτε!

Ακόμα και σ/κ θα βρείτε ανοιχτά αρκετά σουπερ μάρκετ! Ειδικά το Σάββατο, τα TESCO είναι μέχρι τις 11 το βράδυ.

Στα περισσότερα μαγαζιά και σούπερ δέχονται ευρώ, αναγράφονται και οι 2 τιμές Euro/Huf. Τα ρέστα φυσικά είναι σε φιορίνια! Η ισοτιμία είναι 1ε=310Huf. Αν θυμάστε τις δραχμές δε θα έχετε κανένα πρόβλημα!! ούτε με το 1000ρικο ούτε με το 5000ρο!!! ΠΡΟΣΟΧΗ η συναλλαγή σε ευρώ είναι στρογγυλοποιημένη προς τα πάνω. πχ ένας καφές 300Huf δλδ 0.90ε, θα πληρώσετε 1 ευρώ.

Η Βουδαπέστη απο τα μέσα Νοεμβρίου και μετά που φοράει τα γιορτινά της, είναι μαγική! Ίσως η καλύτερη περίοδος για να την επισκεφτεί κανείς. Ένας γνωστός μου, μας το είπε αυτό και είχε δίκιο! Μπορεί το καλοκαίρι να τριγυρνάς ανέμελα χωρίς να σε τρώει το αγιάζι και το κρύο, αλλά δεν λέει και πολλά χωρίς την μαγεία των χριστουγέννων! Γιαυτό άλλωστε θεωρείτε τοπ προορισμός στις γιορτές σε αντίθεση πχ με την Πράγα που είναι για όλο το χρόνο.

Η μεριά της Πέστης που είναι όλα τα αξιοθέατα και θεωρείται και η καρδιά της Βουδαπέστης, είναι μια τεράστια επίπεδη έκταση με ψηλά κτήρια, λεωφόρους, κόσμο, επιχειρήσεις, καταστήματα κλπ.... Η αρχιτεκτονική διατηρείται ομοιόμορφη σχεδόν σε όλα τα κτήρια. Αν όμως θέλετε να δείτε τα πιο παραδοσιακά σπίτια, δρόμους πλακόστρωτους και γενικά μια παραμυθένια εικόνα, τότε να κινηθείτε στην μεριά της Βούδα. Η Βούδα είναι τελείως διαφορετική απ την Πέστη. Πιο ανηφορική με λοφάκια, ανηφόρες, κατηφόρες, πιο χαμηλών τόνων εικόνα. Είναι σαν "χωριό".